Перевод reading practice my college перевод

My College

Сочинение на тему «Мой колледж» на английском языке с переводом на русский язык

My College

Мой колледж

After my graduation from the secondary school, my parents decided that it would be better for me to go to college. They thought that education there would be better and I will have better career prospects. My core subjects at college are mathematics and English. The thing I like most of all about my education here is that there is no need in studying numerous useless subjects as I used to do at school. in my college there is no chemistry, biology and some other school subjects which I do not really need. that`s why I have more time to concentrate on my core subjects and enlarge my knowledge.

После окончания средней школы мои родители решили, что будет лучше для меня пойти в колледж. Они думали, что образование там будет лучше, и мои карьерные перспективы будут лучше. Мои основные предметы в колледже — математика и английский. Больше всего в моем образовании мне нравится то, что нет необходимости изучать множество бесполезных дисциплин, как я делала в школе. В моем колледже нет химии, биологии и других школьных предметов, которые мне не особо нужны. поэтому у меня есть больше времени, чтобы сосредоточиться на моих основных предметах и расширить свои знания.

Teachers are understanding and kind in my college. When I do not understand something they are always ready to explain it to me one more time individually. Moreover, I appreciate it that all teachers have a unique approach to everyone. I think that is one of the reasons for good results of the students. After my college most part of graduates are able to enter the leading universities of the country.

Преподаватели в моем колледже добрые и относятся ко всему с пониманием. Когда я не понимаю что-то, они всегда готовы объяснить мне еще раз индивидуально. Кроме того, я ценю, что все преподаватели имеют уникальный подход к каждому. Я думаю, что это одна из причин хороших результатов студентов. После моего колледжа большая часть выпускников имеют возможность поступить в ведущие вузы страны.

The only think I do not really like in my college life is the lack of social life. In my school, I used to have various events. Our class was really friendly. Of course, I have some friends in college, but the atmosphere here is absolutely different. Very often I miss my classmates and school life full of different adventures.

Единственное, что мне не нравится в моей студенческой жизни — это отсутствие социальной жизни. В моей школе были различные мероприятия. Наш класс был очень дружным. Конечно, у меня есть несколько друзей в колледже, но атмосфера здесь совершенно иная. Очень часто я скучаю по моим одноклассникам и школьной жизни полной различных приключений.

Источник

Разработка урока «MY COLLEGE»

Разработка урока по английскому языку «My college» предназначена для студентов первых курсов СПО.

Содержимое разработки

Подготовительный этап работы с текстом

тработать фонетическое произношение английских слов)

Read and translate the text

( Изучающее чтение. Прочитать и перевести текст)

1. Choosing a career isn’t easy for everyone . As for me I made my final choice three years ago when I was invited to the Festival of hair- dressers. I was impressed by the unforgettable show. I understood that I would like to be in this profession. That’s why I entered to the Technological College. For me an interesting and creative job is the most important thing. I want to enjoy my work and get satisfaction from it. My dream has come true. And now I’m studying here.

2. I would like to tell you about the professions that students can get here. It is one of the best colleges in the city. It was founded in1954. It has trained more than 12,000 highly qualified specialists. Students of our college successfully carry out their professional activities. College trains qualified specialists of hairdressers, make-up artists, masters of manicure and pedicure, as well as photographers and seamstresses. It’s a wonderful college for creative people! Today stylists-hairdressers are as popular, as show business stars .

3. There are many salons and workshops in our college. We can practice there. There’s a lot of new professional equipment on which we will practice our skills. Classrooms in our college are bright and comfortable. There are computer rooms where students learn to use the Internet, create their first computer programs and projects in different subjects in our college. There is also an excellent library, which contains a variety of dictionaries, professional literature and books of classical and modern writers.

4. Our college has its own traditions. Students take part in concerts and art festivals, which take place there. Our students are hardworking. They always take part in different educational programs, quizzes and competitions. They achieve good results. Studying in our college is both hard work and real pleasure. I’m very proud to be a student of this college. I really like to study here. In future I want to become a good hairdresser.

5. I think that nowadays this profession is of great need and importance. It is my aim to be a qualified specialist and to serve the interests of my client . To be a well prepared hairdresser I should have some important qualities: great capability persistence, knowledge of art and, of course, professionaliz m . In spite of these arguments we mustn’t forget about creativeness . I think that my facilities combined with the knowledge would be quiet enough to succeed in my work.

II. Match the titles of the passages according to the text

(Соотнести предложенные заголовки c частями текста 1,2,3,4,5)

а . Conditions for training

в . Extracurricular activities

Источник

My college — разработка урока

Данный урок поможет освятить тему «Мой колледж»

Просмотр содержимого документа
«My college — разработка урока»

КГБПОУ «Алтайский транспортный техникум»

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

ПО ТЕМЕ «My college»

Каюда Оксана Юрьевна

открытого урока по английскому языку по теме «My college»

Раздел: «Описание учебного заведения»

Тип урока: Изучение нового материала

Форма урока: Практическое занятие

Цель урока: Изучить новый лексический материал по теме «Мой колледж», развивать коммуникативную, языковую компетенцию.

Познакомить с новыми лексическими единицами. Активизировать познавательную активность обучающихся.

Способствовать развитию навыков монологической и диалогической речи с использованием опорного материала. Развивать навыки детального понимания содержания текста с извлечением конкретной информации. Формировать умение анализировать и обобщать учебный материал.

Воспитание культуры общения, формирование ценностных ориентаций, уважительного отношения к своему учебному заведению.

учебник Planet of English: учебник английского языка для учреждений НПО И СПО/ Г.Т. Безкоровайная — 3-е изд.,-М.: Издательский центр « Академия», 2014.

презентация к уроку в Power Point » My college «

диск с аудиозаписью

Методы и методические приёмы:

• словесный (беседа, рассказ);

• наглядный (метод демонстраций);

• практический (письменные и устные упражнения).

Межпредметные связи: информатика, русский язык.

Аспекты языка: лексика.

Виды речевой деятельности: говорение, чтение, письмо.

Режим работы: индивидуальный, фронтальный, групповой.

Виды упражнений: языковые, условно речевые.

Технологии: Дифференцированный подход к учащимся, интенсификация обучения на основе схем и опорных конспектов.

Используемая методическая литература:

Planet of English: учебник английского языка для учреждений НПО И СПО/ Г.Т. Безкоровайная, Н.И. Соколова, Е.А. Койранская, Г.В.Лаврик- 3-е изд.,-М.: Издательский центр « Академия», 2014.

Всероссийский научно-методический журнал «Английский язык. Все для учителя»,М.: ООО « Издательская группа « Основа», 2016.

3. Английский язык для колледжей, Карпова Т.А. – М.: Кнорус, 2015 г.

(проверка готовности учащихся к уроку).

Teacher: Good morning, dear students! I’m glad to see you and I hope that you are in a good mood. Sit down, please. I ask you to be active, attentive and considerate. Let’s start our lesson. Open your copybooks, write down the date. What date is it today? What day of the week is it today? Who is absent today?

II. Этап подготовки учащихся к активному усвоению знаний.

(вступительное слово преподавателя, тема урока и постановка цели)

Teacher: Please, look at the screen.

All professions are necessary,

All professions are important,

But the professions of our college –

The most necessary and the most important!

(Все профессии нужны,

Все профессии важны,

А профессии нашего колледжа –

Всех нужней и всех важней!)

( Обучающиеся просматривают слайды фотографий о техникуме и самостоятельно определяют тему урока).

Teacher: Dear students! I think our lesson will be interesting and exciting today because we are going to speak about place where you spend a lot of time and can get your future profession. What are we going to speak about?

Teacher: Yes, of course. We’ll speak about our college. We’ll work with the text and I suppose at the end of the lesson you can retell it without any problems.

Работа над произношением по диску учебника стр. 53 трек 9.

Teacher: Please, listen to the author and repeat the words.

III. Изложение нового материала

1. Введение лексики.

Работа над произношением лексического материала (на слайде написана активная лексика c переводом).

Teacher: First of all let’s study the new words which will be necessary for our lesson. Please, look at the screen. Listen to me and repeat.

— Please, read the words once more.

a hall of residence, power engineering, professional training, graduates, picturesque, outstanding people, well-designed, multimedia projection units, an Assembly hall, a canteen, sports facilities, nonresident students, a welder, an accountant, teaching practice, workshop, hardworking, experienced.

2. Чтение текста с извлечением нужной информации.

Развитие навыков чтения и устного перевода (раздаточный материал)

На этом этапе учащиеся усваивают новый учебный материал. Преподаватель контролирует скорость чтения, фонетическую грамотность, интонацию, корректность.

Teacher: Let’s read the text «My college» sentence by sentence. Look at some photos of the college.

(Преподаватель демонстрирует слайды о техникуме во время чтения текста.)

After finishing secondary school young people can continue their education at different kinds of technical schools or colleges. Professional training makes it easier to get a higher education.

The classrooms in our college are comfortable and well-designed. They are equipped with computers and multimedia projection units. There are laboratories for studying physics, chemistry and biology. In our college there are 2 computer classrooms where students learn to use the Internet to create their first computer programs and projects in different subjects. On the second floor there is a library with a reading room. There is also a large Assembly hall for concerts and performances. One of the most popular places among the students is a canteen. In our college there are good sports facilities: a large gym, a stadium.

Today the college provides training in such specialties and professions as a welder, a car mechanic, a crane operator. Teaching practice takes place in the workshops. There are all kinds of tools and machines in the workshops.

We are hardworking. They always take part in different educational programs, quizzes and competitions and therefore achieve good results. Many of them get a scholarship. Experienced teachers help to create a friendly atmosphere for learning. They prepare students for entering the best universities of our country. Studying at the college is a hard work but a real pleasure.

IV. Закрепление и применение нового материала.

Первичная проверка понимания темы.

(Студенты отвечают на вопросы преподавателя).

1. Where do you study?

2. How old is our college?

3. When was it founded?

4. Is your college old or modern?

5. How many professions are there in the college? What are they?

6. What profession do you study at?

7. Where does teaching practice take place?

8. What are you going to be?

9. Do you like to study at our college?

Find the Russian equivalent from the column B to the English words from the column A:

2) to find b) стараться изо всех сил

3) to get c) мастерская

4) a device d) ремонтировать

5) to become e) разный, различный

6) equipment f) использовать, пользоваться

7) difficult g) проходить практику

9) to have practical training i) прибор, устройство

10) a workshop j) сложный

11) different k) оборудование

12) to repair l) становиться

13) to do one’s best m) получать

3) Найдите в тексте предложения и выпишите их.

1. Профессиональная подготовка облегчает получение высшего образования.

2. В нашем колледже есть 2 компьютерных класса, где студенты учатся использовать Интернет для создания своих первых компьютерных программ и проектов по различным предметам.

3. Также имеется большой актовый зал для проведения концертов и представлений.

4. Практика проходит в мастерских. В мастерских есть все виды инструментов и станков.

1) On the second floor there is……………..

2) The classrooms in our college are……….

3) In our college there are…………………

1.Teacher: Find sentences with there is / are in the text.

2. В английском языке повествовательные предложения имеют твердый порядок слов, т.е. каждый член предложения имеет свое определенное место.

Study I Transport college at the.

Has college My floors three.

Books helps The librarian to find they students need.

Has Our college classrooms many and workshops.

We a profession study of welder.

Study don`t a profession We of a crane operator.

a profession I of a welder like best of all.

Работа в малых группах. (Выводы по теме).

Teacher: So,tell me what rooms there are in our college? Can you tell me about your сollege

(Студенты составляют на листках опорную схему).

Teacher: Let’s check up your creative task.

(Представитель мини-группы представляют свои ответы).

Teacher: Well, our college is wonderful! I hope you know all about our college.

Thank you for being active at the lesson. Your marks for the lesson are the following…

1. Do you like our lesson?

2. Was it difficult to understand?

3. What are your impressions?

4. Was the information at the lesson useful for you?

Teacher: And now it’s time to write down your homework! You must learn new words by heart and tell about our college.

Источник

Оцените статью
( Пока оценок нет )
Поделиться с друзьями
Научные работы на RJ-diplom.ru
Adblock
detector